גיל מולכו על השקעות נדל"ן בישראל ובעולם

שמי גיל מולכו, ואני הבעלים והמנכ"ל המשותף של חברת MSN – בוטיק להשקעות בנדל"ן.

משקיעים רבים תוהים האם כדי להשקיע בישראל, לאור העלאת מס הרכישה הצפויה למשקיעים בנדל"ן.

ראשית אומר, המלצתי היא להזדרז לפני שהמיסוי עולה. מה יהיה אחר כך? הרבה משקיעים פונים אליי עם השאלה, האם עדיין כדאי להשקיע בישראל?

אז לפני שאורזים מזוודות לחו"ל, בואו נעשה קצת סדר בדברים…

המשקיע הישראלי מתמקד בשני יעדי נדל"ן עיקריים. הראשון הוא הנתיב המקומי, ישראל. והשני מעבר לים. רבים אוהבים להשקיע במדינות מבוססות לדוגמת ארה"ב ומערב אירופה, אך יש גם לא מעט ישראלים שמעדיפים להשקיע במקומות זולים יותר כמו מזרח אירופה והמזרח הרחוק.

כששואלים אותי, "גיל, מה עדיף?" אני תמיד מבהיר שהסיכון קיים בשני הערוצים, כמו בכל השקעה כספית שתעשו בחיים. השאלה החשובה היא עד כמה הסיכון מושכל והיכן צפי התשואה יהיה יותר גבוהה.

את צעדיי הראשונים בענף הנדל"ן עשיתי כאיש שטח, מאד אהבתי לחוש מקרוב את ההשקעות שלי. עניין זה תמיד משך אותי להתמקד בענף הנדל"ן המקומי. אני אוהב להיות תמיד בשליטה על מה ששייך לי והעובדה שאני תמיד יכול ללכת ולראות את ההשקעה שלי, פיזית, מייצרת אצלי תחושת רוגע.

בעשר השנים האחרונות הסיכון בהשקעה בענף הנדל"ן המקומי ירד באופן משמעותי לעומת השקעות בנדל"ן האמריקאי למשל. כל אדם שחי בישראל מודע היטב לעליית המחירים המתמדת בשוק ב-15 השנים האחרונות. המשבר הכלכלי האחרון שפקד את ארה"ב ב-2008  גרם לאלפי אנשים להפסיד את רכושם שעוקל כאשר צנחה הריבית וערך הבית ירד "מתחת למים".

אקצר ואומר, שאני – גיל מולכו, את כספי הייתי משקיע בישראל. ההשקעה בחו"ל אמנם קורצת בשל ההבטחות הרבות לתשואה גבוהה, אך לאחר ששוקלים היטב את כל המשתנים, מבינים שההחלטה השקולה והבטוחה ביותר היא להשקיע כאן, בישראל.

לפניכם סרטון הסברה על גיל מולכו וחברת MSN נדלן

לקטעי וידאו נוספים של גיל מולכו ו-MSN נדלן לחצו כאן